Blog  Citáty a afirmace  Inspirace  Sebeláska  Úzkosti

Moje afirmace

Moje úzkost

Moje afirmace

Moje afirmaceProč zrovna moje afirmace? To je jednoduché… V mých nejhorších chvílích, kdy jsem se cítila úplně ztracená, mi moc pomohla moje terapeutka, která mne právě naučila sestavit si své vlastní afirmace. Každá z nich vznikla na základě situace, kterou jsme spolu probíraly.

 


Je v pořádku být emotivní.

V tehdejší práci jsem několik let poslouchala, že mám držet své emoce na uzdě. A já slepě vše držela v sobě. Výsledek byl nevyhnutelný, všechny negativní emoce jsem obrátila sama do sebe a nemohlo to nakonec dopadnout jinak, než právě úzkostmi. Jsem emotivní člověk a není na tom nic špatného. Proto právě tato afirmace.


Dovoluji si nevyhovět.

Už od malinka ze všech stran slyšíme, co vše musíme a co se sluší. Že je neslušné nevyhovět či neudělat to, co po nás jiní žádají. Bohužel i na úkor našich vlastních úsudků a přesvědčení. Stále se učím nastavovat si hranice a říkat ne. Není to lehké, ale jakmile to neudělám, „kamarádka“ úzkost na sebe nenechá dlouho čekat.


Dovoluji si odejít z místa, kde mi není dobře.

Několik let jsem pracovala ve firmě, kde jsem se necítila nejlépe. Nejen že mi bylo zakazováno vypouštět své emoce, ale prošla jsem si tam při změně pozice i šikanou. I když to trvalo velmi krátce, stejně způsobila mé první silnější setkání s panickou atakou. Potom už se to vše jen stupňovalo. Open space, ne úplně fér kolegové, vysoké nároky, postoj vedení, které i mělo pocit, že i při třech pozicích přece tolik práce nemám atd. Nebylo mi tam dobře, ale zodpovědnost a potřeba se všem zavděčit mne tam stále držela. Do té doby, než moje tělo řeklo už jasné NE. Dlouho jsem musela pracovat s touto afirmací, abych si konečně dovolila odejít z tohoto místa.


Dovoluji si být sama sebou.

Během terapií jsem zjistila, že jsem postupem času úplně zapomněla, kdo jsem. Nemám ráda přetvářku, ale i tak jsem zjistila, že jsem si tak moc zvykla na umělý úsměv, který ode mne byl vyžadován, že jsem se pak usmívala i ve chvílích, kdy mi bylo opravdu hodně zle. Terapeutka mne pomocí této afirmace opět naučila být sama sebou a nemuset se přetvařovat.


Cítím se dobře.

Cítím se v pořádku.

Tyhle afirmace vznikly poměrně vtipně. Když přišly první chvíle, kdy jsem se začala cítit lépe, vždy jsem si v podvědomí říkala: „super, já nemám strach, já se nebojím“. Bohužel při vyřčení slova strach okamžitě moje tělo zareagovalo negativně a panická ataka byla opět zde. Učila jsem se tedy používat tuto afirmaci a vynechávat slova typu strach, obavy, bát se apod.


Vždy mám možnost volby.

Tohle je neskutečně užitečná afirmace. Trpěla jsem vždy pocitem, že přesně takto to musím dělat, protože to dělají ostatní. Že nemohu vybočovat z davu. Nebo že přece nemohu vystoupit z metra, i když ve mne vyvolává opravdu velmi silné záchvaty paniky. Jenže vždy máme možnost volby. Můžeme si zvolit, kudy půjdeme, zda pojedeme metrem či tramvají nebo raději půjdeme pěšky. Můžeme si i zvolit, kterými lidmi se chceme obklopovat, nebo jakou práci budeme vykonávat. Mně osobně tohle pomohlo ve chvílích, kdy jsem se opět musela postavit čelem k metru a někam jet. Uklidňovala mne myšlenka, že kdykoli z něj mohu vystoupit a zvolit si jiný způsob dopravy. Vždy je jiná možnost.


 

Tohle jsou některé z afirmací, které mi hodně pomohly na mojí cestě z úzkosti a pomáhají mi stále. A pokud mohu, ráda je s vámi budu sdílet, aby pomohly i vám nebo vašemu blízkému.

Máte také své afirmace, které vám pomáhají na vaší cestě životem? Budu velmi ráda, když se o ně s námi podělíte níže v komentářích 🙂

Krásný den a dovolte si být šťastní a sami sebou 🙂

 

Pokud vás článek oslovil, budu ráda za vaše označení, že se vám líbil nebo za jeho sdílení 😉 Dostane se díky tomu k lidem, kterým může pomoci. Děkuji 🙂

Čtěte také: