Blog  Inspirace  Úzkosti

Vliv úplňku na naši psychiku: Mýtus nebo pravda?

Moje úzkost

Vliv úplňku na naši psychiku: Mýtus nebo pravda?

Pohrává si s námi? S našimi emocemi, myšlenkami, sny?

V období úplňku se často setkávám s dotazy, zda má vliv na naši psychiku či nikoli. Někteří lidé si myslí, že ano, jiní tvrdí opak. Jak to tedy je?

Úplněk je nejsilnější fáze měsíce, kdy je Země postavena mezi Sluncem a Měsícem. Celá polokoule Měsíce přivrácená k Zemi, je osvětlena Sluncem.

Úplněk působí magicky a je opředen mnoha mýty a pověrami. Jeho síla je tak obrovská, že má na svědomí i příliv a odliv. Ale jak ovlivňuje naše tělo a hlavně psychiku?

 

Úplněk a psychika

Říká se, že úplněk má vliv na naši psychiku, i když to vědecky vyloženě doložené není. I sami lékaři se přiklání k tomu, že skutečně má vliv nejen na naše tělo, ale i psychiku.

U citlivějších jedinců se vyskytují problémy se spánkem, trpí nespavostí nebo se jim zdají divoké sny. Doporučuji si tyto sny zapamatovat nebo zapsat, jelikož nám většinou přináší důležitou informaci z našeho podvědomí.

Působení úplňku můžeme pociťovat již několik dní před i po samotném úplňku. Většinou v rozmezí +- 3 dny. V tomto období jsme vnímavější, máme zostřené smysly a je vypozorována větší emoční nestabilita, náladovost, neklid, úzkosti, nervozita, podrážděnost až agresivita. Je zaznamenáno více dopravních nehod, trestných činů a zvyšují se i sklony k sebevraždám.

Překvapivě jsou pánové za úplňku spíše milí a pozorní, zatímco ženy jsou podrážděnější a výbušnější 🙂

 

Úplněk a tělo

Úplněk má vliv také na naše tělo. Zhoršuje se zdravotní stav a jsme náchylnější k nemocem, rány se hůře hojí a krvácení je silnější. Nedoporučují se operativní zákroky.

Naopak se doporučuje homeopatická léčba, která je silnější a účinnější v těchto dnech.

Můžeme nabývat na váze, jelikož náš metabolismus je zpomalenější. A stejně tak se neděste, pokud jste více oteklí, protože tělo v tomto období zadržuje větší množství vody.

Doporučení: Jezte zdravou a vyváženou stravu a doplňujte pitný režim.

 

Mýtus – potvrzen nebo vyvrácen?

Má tedy úplněk takovou moc nad naší psychikou? U citlivějších jedinců ano. Proto i úzkostliví lidé mohou cítit silnější úzkosti, panické ataky nebo se cítí podrážděně a jsou výbušnější nebo i plačtivější, vzhledem k velkým výkyvům nálad. Na druhou stranu jsou i lidé, kteří sílu úplňku nijak nepocítí a spí naprosto klidně a ani nezaznamenají, že nějaký úplněk je.

 

Co dělat při úplňku?

Doporučuji tedy všem citlivějším dušičkám, aby více hýčkali své fyzické schránky a dopřávali jim hodně zeleniny a ovoce, ale také, aby se věnovali své duševní schránce, která potřebuje vaši péči a pozornost minimálně takovou, jako vaše tělo, ne-li větší. Odpočívejte, relaxujte, meditujte, praktikujte jógu a navazujte nové vztahy, kterým právě úplněk velmi přeje. Máte přání a sny? Využijte síly úplňku a přejte si právě v tento den po čem vaše srdce touží.

 

Moje osobní rada?

Setkávám se také s názorem, že si lidé s úzkostmi a úzkostnými poruchami vliv úplňku vsugerovávají a tím si úzkosti vyvolávají. Patřím mezi ty citlivější jedince a vliv úplňku skutečně pociťuji, kolikrát i aniž bych věděla, že se blíží. Jsou měsíce, kdy je jeho účinek na moji psychiku, ale i tělo, slabší a jindy naopak silnější. Proto ve chvíli, kdy mne z ničeho nic přepadne panická ataka nebo silné úzkosti, jelikož už je nemám tak časté a nebo jen slabé, které umím ovládat a pracovat s nimi, tak si většinou ověřuji, zda se neblíží úplněk. Druhý případ, kdy se mi úzkosti více ozývají a jsou vyostřenější, je v předmenstruační fázi, ale to už v jiném článku 🙂

Zjištění, že se tedy opravdu jedná o období úplňku či novoluní, které na mne má taky zvýšený emoční vliv, tak se naopak uklidním. Vím, že to za pár dní odezní a nemusím se nijak obávat. Tahle myšlenka mně osobně velmi pomáhá a úzkosti nebo ataky dokáži ukočírovat a získat nad nimi zase moc. Stejně tak i více chápu chování a jednání lidí kolem mne, kteří jsou stejně jako já více podráždění, náladoví nebo výbušnější. Pomáhá mi to tedy nebrat si jejich chování osobně a nevytvářet si nesmyslné domněnky. Třeba tento přístup pomůže i vám 😉

Čtěte také: